Kapasite nedir ?

Bir işletmenin belli bir süre içerisinde üretim faktörlerini rasyonel biçimde kullanarak meydana getireceği azami üretim miktarı.
    Atıl Kapasite: Üretim biriminde kullanılabilecekken kullanılmayan ya da üretim faktörlerinin bir ya da birkaçının tam olarak kullanılmaması durumunda ortaya çıkan fark.
İşletme kapasitesi;
   Kuramsal Kapasite: Bir işletmenin maksimum üretim düzeyi. Bu kapasite işletme olanaklarının %100 performansla kullanılabildiği takdirde gerçekleşir. Kuramsal kapasite ölçümlerinde genellikle makine ölçümleri esas alınsa bile, işgücü çalışma süresi ve toplam üretim miktarı da ölçüme konu olabilir.
Pratik-Normal (Kullanılabilir) Kapasite: İşletmenin normal (standart) koşullarda gerçekleştirebileceği optimum üretim düzeyi. Kullanılabilir kapasite oranının, kuramsal kapasite düzeyinden % 10-20 daha düşük olacağı genel kabul gören bir görüştür. 

Yorumlar